کد مطلب:300642 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:235

مکتب فاطمه


فاطمه علیهاالسلام در سایه ی تعلیمات اسلامی، در سایه نوع جهان بینی، تفكر و تجربه مكتبی الهی و انسانی را كه حاوی اصول، قوانین و عقاید در یك سیستم بسته است پی ریزی كرده است. مكتبی امیدبخش، حیات آفرین كه به ما نشان می دهد چگونه باید زیست و چگونه باید مرد.

مكتب فاطمه علیهاالسلام دریچه ای از دنیای دیگر را به روی ما می


گشاید. نظام حیات در دنیای گذشته را وارونه می سازد. و بر روی آن ویرانه ها دنیای دیگری را بنا می نهد. او احساسی نو و تفكر نو در ما برمی انگیزاند، به ما نشان می دهد كه جهان را چگونه باید نگریست؟ انسان را چگونه؟ مسائل زندگی را چگونه؟.

مكتب فاطمه علیهاالسلام می كوشد انسان ها را به زندگی، به عنوان یك وسیله امیدوار كند، راه پاكدامنی وستر خود را به آنها بیاموزد.

طرفداری از مظلوم نماید، به حساس ترین مسائل كه بقای انسان است بپردازد، عدالت را در جامعه و زندگی مستقر بسازد و اجازه ندهد هر كه هرچه خواست انجام دهد.

در این جهان كه انسان ها قربانی جیب غارتگران و اسیر تولیدات آنان و عاملی برای مصرف ساخته های آنانند، در این دنیای پرواز رقابت كه افراد به پست ترین شكل حیات، برای لذتجویی های آنی تن درمی دهند، در این جهان كه آدمیان چون مرغی از قفس گریخته، سعی دارند خود را به هر در و پیكری بزنند و به اصل لذت برسند، مكتب فاطمه می تواند آموزنده و راهگشا باشد.